tisdag 14 september 2010

Samantha om helgens tävlingar

I helgen som var va jag och Winston och tävlade i Henriksdal, där Baltic Cups näst sista omgång gick. Det är sista året jag får rida det så därför lyckades jag övertala mamma om att få åka dit. Det är en internationell tävling där det var tävlande från Sverige, Norge, Finland,Danmark och Holland. Det var Winstons andra tävling på gräs så jag red klasserna 120, 125 och 120.

Första dagen var Winston super lydig och fin så då blev det jätte svårt inne på banan, han brukar inte lyssna tillbaka så snabbt som han gjorde så ett missförstånd blev det in i kombinationen och sedan tittade han på något efter sista hindret vilket gjorde att jag fick 8 fel, jag var ändå nöjd för det var mitt fel att jag fick stoppet in i kombinationen men han hoppade super!!

Samantha tidigare i år

På lördagen var det 125 och bedömning A:0 , Han var super fin och hoppade kanon bra men ett retligt nerslag som bara rullade ner på 5 hindret. Jag red snabbt och hade trejdje bästa tiden så det var lite synd.

På söndagen red jag 120 och då var han också jätte fin och hoppade jätte fint, jag red snabbt. In i näst sista hindret som var en kompination kom jag as bra men han slarvade lite ut så även då blev det 4 fel. Det var så retligt han hade ju varit så fin hela banan och man hörde inte ens att han var i. Även i den klassen hade jag tredje bästa tiden.

Men det var en stor erfarenhet för både mig och winston och jag är väldigt nöjd, det har bara varit retliga nerslag förutom mitt misstag, men man kan inte alltid ha turen på sin sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar till detta inlägg här.