måndag 5 april 2010

Tävling!

Igår när jag kom upp till stallet och skulle göra i ordning Dion till tävlingen idag så upptäckte jag att han hade en tappsko... Men i dessa leriga hagar så är det ju inte så konstigt, Dion har även fått på sig en storlek förstora skor, så han kan ha trampat sig själv. Får be om mindre skor nästa gång! I alla fall så hade vi sådan tur att Anders (hovslagare) kunde komma och slå på skon igen! Snällt mitt i påsk helgen!


Tävlingen idag gick i det stora hela jättebra! Dion och jag tävlade i Kalmar, två LA ( 1m ) Den första klassen var bedömning A0 vilket innebär att allt är på tid. Ryttarna som red föra mig var alla jätte duktiga och gjorde riktigt snabba och felfria rundor, så jag bestämde mig för att satsa! Till en början gick det jättebra! De 6 första hindren gick som på räls! Jag kände att jag hade en segertid pågång så jag svängde innanför till kombenationen, vilket jag inte räknat med. Det blev lite för snävt så Dion nitade. Det var synd men jag var nöjd ändå. Dion är egentligen ingen omhoppnings ponny men han är duktig på att hoppa felfritt och fint! Och omhoppningarna är ganska bra de med! I nästa klass var det bedömningen A1/A. Då red jag först en grundomgång felfritt. Sedan fick jag gå ut och vänta tills alla i klassen hoppat, då var det omhoppning för alla felfria. Dion och jag var felfria i omhoppningen med och tog en femte placering! (: I båda klasserna var han jätte duktig och fin! Första placeringen i år trots alla bra och felfria rundor! Kul! (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar till detta inlägg här.