tisdag 23 mars 2010

Ridpass!

Idag red jag Marco i ridhuset. Stundtals gick det bra, han var lugn, fin och avslappnad. Men när jag skulle rida honom på stora volten så blev det lite för mycket för min hjärna.... Håll stöd på yttertygel, den får inte glappa! Mer inner skänkel,han måste gå runt, inte så mycket, han tvärar och baken flyer ut Mer ytter skänkel, inte så mycket han blir för het! Ta snabba förhållningar på yttertygeln, ytter var det inte bå båda tyglarna........... så var tankarna i min hjärna!! Jag fick avsluta, blir bara fel att rida när man blir irriterad ju! I morgon får jag ta nya tag med honom!

Däremot blev jag gladare av att sitta upp på Dion! Han var riktigt pigg! Han är så härlig när han är pigg, en riktig studsboll, hihi! När jag skulle galopera över en bom som låg på marken så hoppade han rakt upp i luften och när han landade så bockade han hela långsidan! Det blir en fart fylld träning i morgon ! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar till detta inlägg här.