tisdag 22 februari 2011

Produktutvärdering: Kingsland Cortina




Tillgänglighet: Sådär
Kingsland har nya kollektioner varje säsong och dessa saker finns bara i begränsad upplaga. Kan finnas kvar fortfarande hos välsorterade ridsportbutiker.

Pris: Dyr men prisvärd
Jag köpte den här dunjackan på Hippoteket för 2639 kr i höstas då alla vinterjackor var nedsatta med 20%. Jackan kostar alltså 3299 kr i ordinariepris, vilket är väldigt dyrt för en jacka tycker jag, men jag hade tröttnat på mina billigare av dålig kvalitet så jag slog till. Med tanke på funktionen på denna jacka (nedan), så tycker jag att den är prisvärd.

Funktion: Mycket bra
Den här jackan har hållt mig varm varenda ridtur i vinter, och då har det varit -24 grader som kallast! Den är varm, går ned en bit under rumpan, det ryms gott om kläder under (jag tog en lite större storlek av den anledning) och luvan är tillräckligt stor för att ha över hjälmen om så behövs. Jag är mycket nöjd med den här jackan för att den har hållt mig varm hela vintern, och så är den som det mesta från Kingsland snygg. Jag gillar också magneterna som knäpper igen av sig själva över fickor och dragkedja fram!

Slutbetyg: 4 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar till detta inlägg här.