onsdag 9 mars 2011

Produktutvärdering: John Whitaker Millenium



Tillgänglighet: Vet inte
Jag köpte denna kavaj på Hippoteket och jag har faktiskt ingen koll på hur utbudet av den ser/har sett ut i andra butiker. Jag hade själv aldrig sett kavajen när jag såg den på Hippoteket, och har nog aldrig heller sett den på de tävlingar jag har varit på.

Pris: Bra
Jag köpte kavajen för 1398 kr, nedsatt pris. Ordinarie pris på Hippoteket hade då varit 1698 kr, så den ligger strax under 1700 kr, vilket jag tycker är ett bra pris för en märkeskavaj (jämfört med exempelvis Kingsland, Pikeur, GPA).

Funktion: Bra
Kavajen är i figursydd softshellmaterial som andas och är vattentålig. Finns i svart, blått och rött. Den har dragkedjor på fickorna fram samt i ärmslut, signatur på kragen och specialknappar. Ärmarna ska tydligen vara långa, vilket dessbättre passar mig perfekt då jag har långa armar. Detta är min första köpta kavaj (innan har jag bara haft begagnade) och jag är mycket nöjd med mitt köp. Kavajen är enkel och stilren i sitt utförande men inte för tråkig. Sitter mycket bra och blir inte för varm.

Slutbetyg: 5 av 5


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar till detta inlägg här.