onsdag 23 mars 2011

Produktutvärdering: Kingslandhandskar




Tillgänglighet: God
Finns hos de flesta ridsportbutiker som säljer Kingsland, i flera olika storlekar och färger. 

Pris: Värda pengarna
Handskarna kostade när jag köpte dem 498 kr och priset ligger runt 450-500 kr i butiker vad jag vet. Handskarna är de dyraste jag någonsin ridit med, men jag ångrar definitivt inte köpet då de också är de bästa jag någonsin ridit med. Mycket prisvärda!

Funktion: Mycket bra
Handskarna som är tvättbara och ger mycket grepp om tyglarna var över förväntan bra. De är utan tvekan de bästa handskarna jag någonsin har ridit med och de sitter som ett andra skinn på händerna. Det jag tycker är absolut bäst med dessa är deras hållbarhet! Efter att ha ridit 1-2 hästar med dessa 5-6 gånger i veckan under ett par månader så syns det knappt på dem att de är använda.

Slutbetyg: 5 av 5!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar till detta inlägg här.