tisdag 8 mars 2011

Produktutvärdering: Remontträns Treadstone

Tillgänglighet: God
Finns hos många välsorterade ridsportbutiker, bl.a. Hippoteket.

Pris: Bra
Jag fick det här tränset med tyglar till från en bekant vars häst jag ridit en period. I butik kostar tränset ca 689 kr och jag tycker det är ett bra pris på ett snyggt remontträns av hyfsat bra läderkvalitet.

Funktion: Bra
Jag har använt det här tränset under ca 1-1½ år till Bellona och under den tiden har jag fått laga samt förstärka nosgrimman två gånger, p.g.a. att en söm gått upp i på nosgrimmans främre del (det är "pinnar" på ringarna på nosgrimman som går in mellan sömmarna). Bortsett från det, som troligtvis är ett problem med just mitt exemplar av träns, är jag väldigt nöjd med det här tränset. Det är väldigt snyggt och remontnosgrimman sitter väldigt bra. Jag gillar nackstycket där remmen från nosgrimman löper utanpå nackstycket samt stickningarna på nosgrimma och pannband.

Slutbetyg: 4 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar till detta inlägg här.