torsdag 12 januari 2012

Tävlingsåret 2011 - Lina Sällberg



2011 har varit ett ganska lyckat tävlingsår för min del. Jag har inte tävlat så mycket, men de starter jag har gjort har jag varit nöjd med till största del.

Med min storhäst Bellona har jag i år debuterat i 1,05 m och vi avslutade säsongen på bästa sätt med en andraplaceringen på den höjden. Vi har också, på de få starterna, ridit oss till några rosetter i 1 m, där höjdpunkten var att vinna samma tävling och klass på samma tävlingsplats som vi gjorde förra året.

Ungponnyn Aqua, 4 år förra året, fick debutera på tävlingsbanorna på klubbnivå under året. Första tävlingen blev ett totalt bottennapp, men så småningom gick hon från klarhet till klarhet med nollor i alla starter utom en (där en bom trillade i farten) och vi avslutade med en dubbelnolla i 70 cm och en härlig framåtbjudning och sug på hinder.  Vi placerade oss också på andraplats på den första och enda dressyrstarten vi gjorde under året (klubbnivå).

Kommande år hoppas jag kunna träna mer med min storhäst och förhoppningsvis starta 1,10 med bra resultat. Med Aqua är planen att komma ut på lokala tävlingar och rida 70, 80 cm i avdelning b. Dessutom är det dags för min andra ungponny att börja komma ut på lite små klubbtävlingar också framåt sommaren/hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar till detta inlägg här.