onsdag 18 januari 2012

Tävlingsåret 2011 - Wilma Olovsson

Mitt mål för året var att rida medelsvår klass i hoppning, men i våras gick jag och min ponny omkull för andra gången, vilket tog hårt på både mitt och min ponnys självförtroende. Vi har därför jobbat med att bygga upp självförtroendet hos oss båda under större delen av året, vilket i sin tur är en lång process som fortfarande är pågående.

Jag blev tipsad om en tränare, Mia Persson, som kombinerar hoppträning med att träna ryttaren mentalt. Detta har hjälp mig väldigt mycket. Mia är verkligen toppenbra och jag kommer att fortsätta träna för henne även detta år!

Jag fick även under 2011 hjälpa till att rida och tävla en ponny, Mirelle, åt familjen Lennartson/Mattsson, vilket verkligen var bra för mig. Tiden med Mirelle hjälpte till att stärka mitt självförtroende och min självkänsla samtidigt som jag fick en möjlighet att prova på att rida en större ponny. Mirelle och jag placerades i så gott som samtliga klasser som vi startade. Jag är mycket tacksam för den tiden jag fick tillsammans med Mirelle!

Sammanfattningsvis så är jag i slutändan nöjd med mitt tävlingsår även om jag inte har uppnått mitt mål. Jag har fått möjlighet att lära mig mycket och jag kommer att fortsätta kämpa och ser fram emot ett nytt tävlingsår.


Fotograf: Anna Olsson V-vik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar till detta inlägg här.