onsdag 11 januari 2012

Tävlingsåret 2011 - Simona Hjorth

Tävlingsåret har varit mycket lyckat och ett av mina klart bästa år. Jag har tävlat 4 olika ponnyer med många vinster och placeringar på blandade nivåer. Jag har tävlat cuper som bl.a. Sveland Cup, där jag kom till den stora finalen i Dagstorp och kom på en 3:e plats med b-ponnyn Grey Lord. Jag kvalade även in till zonfinalen i Sveland Cup med c-ponnyn Röjka, men startade aldrig där. På meetinget i Dagstorp tävlade jag även miniderbyt och slutade på en 4:e plats med Grey Lord och en 5:e plats med Sabina.

Jag deltog också i ett metting på Öland med många fina rundor, dock utan placeringar.  Jag vann också Annas Hästshop Cup, som gick i Kalmar och Nybro på höjden LC+5 cm. Utöver det har jag också startat många lokala och regionala tävlingar med massor av vinster och placeringar under året.

Den roligaste tävlingen var meetinget i Dagstorp i augusti, dels för är det en mycket fin anläggning och bana och dels för att jag fick många fina placeringar, trots många startande i varje klass och svår konkurrens.

Mina mål 2011 var att komma till final av Sveland Cup i Dagstorp, och där fick jag till och med en 3:e plats i LB+5. Jag har alltså uppnått målen gott och väl, vilket jag är super glad och nöjd över!

Tävlingsåret 2012 ska jag satsa med min blivande D-ponny. Vi ska i första hand försöka satsa på Sveland Cup-final och sedan högre klasser, beroende på vilken ponny jag har!

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar till detta inlägg här.