lördag 8 januari 2011

2011

Hej alla! Gott nytt år och hoppas att ni har haft en bra jul och en bra start på året!




Jag tänkte börja året med ett tips till alla som har JW hjälmar.
Som vi alla vet så blir hjälmarna dammiga och fula efter ett tag, en bra rengöringsmetod är att hålla hjälmen över kokande vatten, ( i ångan ) och försiktigt borsta med en mjukborste eller dra en svamp över hjälmen. Då blir den som ny på nytt! Det funkar på min och har hört det från fler.



Jag vill även tipsa om STALLBOKEN! Det är en slags hästdagbok. Där antecknar du varje dag hur du har ridit, hur det har gått, hur din häst kännts och så vidare.. Det är jättenyttigt och om hästen skulle bli skadad eller sjuk, då är det bra att gå tillbaka i boken och kolla upp hur hästen kännts veckan innan och så vidare. I boken finns också plats för anteckningar och det finns också sidor där du kan skriva ner dina mål och delmål och boken består även av bra annonser med mer! Boken är också indelad i SYD ÖST VÄST och NORR, det finns olika tävlingsterminer beroende på vilken av böckerna då har. Det finns även olika vägkartor! Boken kostar endast 89 :- på Hippoteket





Jag vill också tipsa om en supersnygg och skön läderstövel från Mountain Horse!

SUPREME HIGH RIDER!



En stövel som är rekomenderad av många duktiga och erfarna ryttare.

Stöveln är mjuk och har superbra passform då den finns i massa olika storlekar och former för att passa alla sorters ben . Jag har själv beställt stöveln då jag fick prova min kompis och har aldrig kännt en så skön stövel, så mjuk och smidig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar till detta inlägg här.